At vælge det rigtige produkt

Når du starter din online-forretning, den første og mest indlysende spørgsmål du vil stille dig selv is… hvad jeg vil sælge? Punkter at overveje, når de beslutter, at svaret på dette spørgsmål er:

· Er det let og nem at skibet?

· Er det, en digital godt det er downloadet (e-bog eller software)?

· Er det letfordærvelige eller skrøbelige?

· Har det at blive set og holdt (designer-tekstiler, måske)

· Er der tilstrækkelig efterspørgsel til at gøre din venture rentabel?

· Har det lidt konkurrence fra store online virksomheder (nicheprodukter)?

De to sidste egenskaber er dem, der kan være svært at pin ned. Her er et almindeligt anerkendte metode til ankommer på en idé af hvor kraftig efterspørgsel og konkurrencen er for et produkt.

Hvis du har en særlig interesse i nogle produkter, der opfylder ovenstående kriterier, stor, men ikke begrænse din undersøgelse kun til varer, du kan lide. Du er på udkig efter et nicheprodukt med relativt god efterspørgsel, (nok til at gøre det rentabelt), men uden tung konkurrence.

En måde at se hvad efterspørgslen er for produkter, du er interesseret i er at se på søgemaskiner til at se, hvor ofte mennesker søger efter det produkt, du overvejer.

Resultatet af al denne forskning bør være, at en eller flere produkter vil passe ind i en nichemarked – produkter med nogle efterspørgsel, og relativt lille levere. For de bedste resultater, fokusere på et niche produktkategori og tilbyder et bredt udvalg. På den måde, kan du blive den bedste online kilde for denne særlige kategori. For eksempel, i stedet for at tilbyde generelle håndværk supplies, tilbyde den bredest mulige udvælgelse heraf needlepoint kits. Denne strategi vil også tillade dig at rangere højere i søgemaskiner fordi du kan optimere dine sider til færre og mere specifikke, søgeord.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.